Zakres Referatu Finansowo-Podatkowego
Data publikacji: 2022-03-17 11:24:05
1) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej,
2) opracowanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie,
3) opracowywanie planu finansowego Urzędu,
4) kontrola planów finansowych jednostek budżetowych pod względem zgodności z uchwalonym budżetem oraz kierowanie ich do zatwierdzenia przez Wójta,
5) przygotowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,
6) przygotowanie projektów zarządzeń Wójta w sprawie zmian dochodów i wydatków budżetu,
7) kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
8) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim, Izbami i Urzędami Skarbowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
9) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach opłat i podatków lokalnych,
10) wymiar, ustalenie i pobór opłat i podatków lokalnych,
11) prowadzenie spraw związanych z ulgami podatkowymi dotyczącymi zobowiązań podatkowych stanowiących dochody Gminy,
12) zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych,
13) prowadzenie kontroli podatkowej,
14) zwrot podatku akcyzowego,
15) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej,
16) wydawanie zaświadczeń w sprawach określonych w ordynacji podatkowej oraz stwierdzających stan majątkowy,
17) wymiar, pobór i zabezpieczenie wykonania dochodów Gminy, do których nie stosuje się ustaw Ordynacja podatkowa,
18) opracowywanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości między innymi zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej oraz kasowej,
19) prowadzenie księgowości,
20) prowadzenie windykacji należności pieniężnych z tytułu danin publicznych i należności cywilnoprawnych za rzecz gminy w szczególności; czynszy najmu i innych opłat związanych z lokalami komunalnymi i socjalnymi należnych gminie, z tytułu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, należności z tytułu opłat za odbiór i gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy,
21) przyjmowanie sprawozdań finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
22) sporządzanie sprawozdawczości finansowej,
23) sporządzanie sprawozdawczości do GUS w zakresie kompetencji,
24) sporządzanie sprawozdawczości o wynagrodzeniach,
25) współdziałanie z organami finansowymi i bankami, opracowanie specyfikacji do wyboru banku prowadzącego bankową obsługę Gminy,
26) prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej składników mienia komunalnego,
27) prowadzenie spraw płacowych pracowników,
28) sporządzanie deklaracji miesięcznych dla ZUS, US,
29) naliczanie i obsługa księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
30) organizacja i kontrola obiegu dokumentacji finansowej,
31) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,
32) rozliczenie opłaty targowej na terenie Gminy,
Podmiot publikujący: | Urząd Gminy Słupia | |
Wytworzył: | Fabian Malec | 2022-03-17 |
Zatwierdził opublikowanie w BIP: | Fabian Malec | 2022-03-17 00:00:00 |
Opublikował w BIP: | Administrator BIP | 2022-03-17 11:24:05 |
Liczba wyświetleń: | 173 |
Wygenerowano: 2023-03-27 12:41:50